Használt vitorlások

Új vitorlások

Elektromos motorcsónakok

Eladók oldala

Elérhetőség

Eladó luxus-vitorlás, yacht, hajó, elektromos motorcsónak a Balatonon

Libera B

Eladó Libera B típusú vitorlás versenyhajó 

 Eladó Libera B típusú vitorlás versenyhajó

Jellemzők:

1983-as évjáratú, a világ egyik legjobb hajótervezője által tervezett, mai napig a leggyorsabb egytestű tavi vitorláshajó típusa, melyet menettulajdonságaihoz hűen, joggal kereszteltek a "Speedy" névre. Számos európai vitorlásversenyen bizonyította már, hogy kiválóan helyt áll a XXI. század legmodernebb versenyhajói mellett is. Igazi kuriózumként szeli egyaránt a 'Magyar-tenger' hullámait is, hiszen napjainkra már csak mindössze pár darab Libera maradt fent az utókor számára.

A hajó 2013-ban újabb felújítási munkálatokon esett át: a hajótest új fényezést kapott, a hajó maga pedig, egy carbon baum-mal és új kötélzettel is el lett látva. A "Speedy" átadása sólyakocsival együtt értendő.

 

A Speedy bemutatása:

A történet 1983-ban kezdődik, amikor Bruce Farr - a világ egyik legjobb hajótervezője -papírra veti a Speedy terveit. A hajó egy évvel későbbmegépül, az azóta is legmodernebb technikának számító karbonszövet alapú, epoxilaminált technológia segítségével. Speedy-vel - pár évig OPNI néven - éveken, évtizedeken keresztül minden egyes nyugat-európai vitorlásversenyen győzelmi esélyesként számoltak, mely elvárásoknak megfelelve a hajó és legénysége számos érmet gyűjtött be ezen időszak alatt.

Megnyerte többek között az olaszországi Centomiglia-át, a bodensee-i Rund Um-ot, a Bol'dor-t, az Europe Challenge-en pedig a második helyet szerezte meg. A Liberák mai napig a leggyorsabb egytestű tavi vitorláshajók, amelyből mindössze pár darab maradt már csak fent. Speedy 2009-ben került be hazánkba és már ugyanezen évben elkezdődött a hajó komplett felújítása.

A hajótest teljes felújításon és átépítésen esett át, a XXI.századi igényeket figyelembe véve. Újjáalakult a hajótest, a tőkesúly, a szárny és a keret. A hajó új veretezést kapott, az árboc és az orrsudár is kicserélésre került. Az építők a korábban nagy sikereket elért más liberákról - Pleasure, Azzardissimo, Lisa - is vettek át és tartottak meg vereteket, műszaki megoldásokat és újításokat.

A hajó 2010. tavaszán "Fergeteg" néven ünnepélyes keretek között visszakerült az európai Libera vitorlázás vérkeringésébe és az első komoly hazai versenyén, a 42. Kékszalagon, a 600 induló egytestű hajó között a 6. helyet szerezte meg. Egy sikeres kisérleti év után 2011-re profi csapat szerveződött az eredeti névre visszakeresztelt hajó köré, így csapatunk a hajó neve és 2011. évi névadó támogatója után felvette a "Trinity Group - Speedy Sailing Team" nevet.

2011. tavaszán az előző év tapasztalatainak figyelembe vételével a hajó további fejlesztéseket kap, melynek köszönhetően Speedy szélesebb és könnyebb trapézkerettel, új tőkesúllyal, számos technikai újítással és új, "retro" design-al vág neki a 2011. évi vitorlás szezonnak.

 

Adatok:

Tervezte: Bruce Farr

Hajóépítő: Mark Lindsay

Építtető: Alain Golaz

Építési éve: 1983.

Teljes felújítás: 2009-2010.

 

Műszaki adatok:

Legnagyobb hosszúság:  11,50 m  /  Teljes hossz orrsudárral: 15 m

Legnagyobb szélesség: 4,49 m  /  Kis- és nagy trapéz kerettel: 6,66 m - 7,65 m

Legnagyobb merülés: 2,10 m  /  Vízkiszorítás: 1,27 t

Tőkesúly: kis bulba 350 kg / nagy bulba 800 kg

Árbocmagasság: 20,5 m  / Befogadóképesség: 12 fő

Vizsga érvényessége: 2015.06.15.

 

Vitorlázat:

1 db. Groß

1 db. ViharGroß

1 db. Genua

1 db. Top Genua (Code Zero)

1 db. Gennaker

2 db. Fock

 

A hajó ára:  9.000.000.-

 

További fotók:

Libera B

Libera B

Libera B

Libera B

Libera B

Libera B

Libera B

Libera B

Libera B

Libera B

Libera B

Libera B

Libera B

Libera B

Libera B

Libera B

Libera B

Libera B